Har du brug for et

salgsbrev?

VI TEKSTFORFATTER. I SÆLGER. SÅ KORT KAN DET SKRIVES.

Til den stærkt utålmodige læser, der alligevel godt kan lokkes til at bruge cirka 117 sekunder til at læse mere, kan vi uddybe det lidt: Skal du have hjælp til at formulere et skarpt salgsbrev, er vi specialister i at ramme målgruppen. Om salgsbrevet skal være kort eller langt, frækt eller konservativt eller måske nærmest helt ulovligt opsigtsvækkende … ja, så skal vi nok få det ud af dig – og om bag øret på din modtager.

Lige nu læser du formentlig denne tekst for at finde ud af, om det er KOMPOW!, der skal sikre budskabet i dit næste salgsbrev. Så inden du læser videre, kan du med fordel indtaste dit nummer nederst på siden. Så ringer vi dig snarest muligt op. Den første sparring er gratis, og på den måde kan vi hurtigt finde ud af, om vi er det rette match (samtidig med at du sparer de sidste 69 sekunders læsning om salgsbreve).

Vi ønsker nemlig ikke at spilde din tid, ligesom du ikke bør spilde dine kunders tid. Salgsbreve handler om direkte salg – og om at opfylde et behov. Salgsbrevet skal derfor være personligt og tage hensyn til den målgruppe, du vil råbe op og aktivere eller ’kalde til aktion’ … sagt på godt dansk. Gør salgsbrevet ikke det, er det nemlig værdiløst i forhold til øjeblikkeligt mersalg. Prøv derfor at stille dig selv spørgsmålet:

Hvordan kan du eller dit produkt give værdi for modtageren af dit salgsbrev?

Et banalt spørgsmål måske, men ikke desto mindre ét, som mange glemmer at tage hensyn til i deres kommunikation. Du bliver altså nødt til – på ultrakort tid – at overbevise læseren af dit salgsbrev om, at dette ikke blot er endnu en hovedløs reklame, men faktisk værd at bruge tid på. Og hvordan gør du så det?

Ja, der findes ikke en fast formel. Men en god løsning er ofte ærlighed – eller ærlig kommunikation. Drop salgsgassen – den er så fæl at inhalere – og fokusér i stedet på at levere værdifulde informationer i ikke-selvforherligende vendinger. Det kan vi hjælpe dig med. Vi ’tuner’ teksten, så den rent faktisk ’trigger’ dine potentielle kunder.

Test dig selv og dit produkt

Hvis du skal sælge polyfilla af mærket ’Jokums selvudvidende mørtelcreme’, er det så nemmest at forklare om dit produkt eller det behov, kunden får opfyldt ved at købe det? I stedet for at fortælle, hvor fantastisk konsistensen er, hvor meget det udfylder osv., osv. – så kunne du måske fokusere på, at det er helt perfekt til at lappe hullerne, efter at du har udskiftet postkassen. Pludselig er det blevet lidt ligegyldigt, hvad produktet hed … og næsten også hvad det kostede …

Kan du følge tanken?